söndag 14 december 2014

NEW YORK'S CATSKILLS







Är det helt galet att köra en och halvtimmes omväg till Gracie's foodtruck i Hudson Valley för att äta deras spicy chili och världens godaste donuts? Så där goda så man måste ha minst en av varje. Jag köpte två Salted Caramel & Coconut och två Buttermilk Old-fashioned. Nybakade, och så frasiga att de smälte i munnen.

Dessutom genom ett vackert vinterlandskap som var helt förföriskt.












För att ta det från början. Jag blev tillfrågad om jag kunde vara med på ett event uppe bland bergen och det kunde jag ju såklart. The Catskill Mountains, är ett bergsområde i sydöstra delen av delstaten New York, som hör till bergskedjan Appalacherna. Några timmar från New York bjuds man på sagolik natur och en blandning av bondgårdar, berg, sjöar och små pittoreska städer. Njöt av vintern, de vitklädda träden och frosten och att vi hann med charmiga krogar med öppen spis och bulliga julgranar.












Så ja, det var värt att åka till Gracie's på vägen hem. Bakvägarna bara är mer spännande och god mat kan jag alltid åka omvägar för.

Helgen har fortsatt fint med ett fång krispiga hyacinter som doftar så gott så jag blir vimmelkantig, pepparkaksdeg, apelsiner med nejlikor, grönkålssoppa, lussebullar, luciamorgon, julte från NK, film, hamburgare hos slaktarn, träning och ännu mer varmt te under sköna filtar. Det är något speciellt med Nobel och Lucia, tycker jättemycket om den här tiden mitt i december.

Hoppas ni haft en härlig helg raringar, ska njuta och titta in hos er nu xoxo





19 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Ser jättefint ut! Vintern har ju inte riktigt kommit igång med snö ännu hemma hos oss, och dig!

Lena - gott för själen sa...

Klart det inte är helt galet att åka en omväg för det där! Förstår känslan!

Vi ska också åka en liten om väg nu ;-) Strax bär det av till Arlanda för vidare färd mot Santa Barbara. Ska bli så härligt att få krama dottern!

Kram Lena

mammaxtre sa...

Så vacker vintern är hos dig. Här hemma har vi fortsatt barmark och gråväder. Fina vän vilken livsnjutare du är. Helt underbart. En sann förebild.

När vi ses framöver vet jag vad jag ska föreslå att vi ses. Längtar :-)

Kramkram

Anne-Marie sa...

Klart att omvägar kan vara bra att ta för god mat. :)
Vilken vinter ni har nu. Här regnar det mest.
Låter som en fin Luciahelg med mycket god mat och mys under filtar.
Kram!!

Anonym sa...

Ljuvligt vackert ♡ ...
/Kram

Ninelin sa...

Vilken härlig utflykt :-)

Kram N

Villa Ell sa...

Så härligt att få se vinterlandskap...
Ja en omväg till rätt ställe är väl aldrig fel
Kram Sandra

Sandra sa...

Jag förstår fullt och helt omvägen ;) mums! Vilket fantastiskt vinterlandskap. Idag är Stockholm genomregnigt och det är småkrassligt här men jag slår in julklappar och förbereder jul så allt känns fint ändå.

Tack för såå härligt inlägg och massa vinterfeeling.
Stor varm kram

Carina sa...

Herregud Lotta!! Så fantastisk vackert!! Jag önskar verkligen att jag hade så fina omgivningar att åka runt i som du har. Är glad att du delar med dig så vi får se allt det fina du upplever!

Hoppas du får en fin vecka! Och att du hittar en bra julklapp till dig själv ;). Bilder på min kommer nog upp på bloggen under veckan.

Sköt om dig! Stor kram Carina

Äventyret framtiden sa...

Såååå, det är du som sitter och håller på vintern?!;) Här finns inte en gnutta snö, här är varmt och regnigt, blåsigt och mörkt, mörkt. Som vanligt Lotta förtrollar du mig nästan med dina vackra bilder och allt det goda du har runtomkring dig. Så välbehövligt för sinnena. Tack rara du!
Kramar!

Channal sa...

Lyckost som har fått snö! Här ÄR det kolsvart!! Men det strålar av ljus överallt och det är så vackert! Sen har jag bara tre dagar till att jobba... snart, snart JULLOV!!

En fin vecka till dig Lotta! KRAM Anna

Miss Marie sa...

Men Lotta!!!!!!! You slay me!!!!! Vad vackert! Klart man tar en omväg för god mat o vacker natur! Lovely!

Annika sa...

Tjusigt. Skulle gärna åka dit.
Absolut ingen vinter här. Saknar den. Runt fem grader varmt varje dag.
Nu ska vi hoppas att den snart kommer.
Appalachian är verkligen en lång bergskedja, NC till Maine.
Kramar!

The Place To Be sa...

Vad fint! Visste inte att snön kommit dit. Här är det bara lite frost.

Lät gott det där, förstår att du tog en omväg.

Kram Malin

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken fin vinterkänsla du bjuder på. Först hade du en finare och längre höst tycktes det, jämfört med den vi hade här i södra Sverige och nu har du vinter när vi har same same här som i höstas. Regn, blåst och kyla. Fantastiska bilder, tack! Kram.

Desiree sa...

Vilket vinterlandskap alltså! Ser väldigt vackert ut. Vilken spännande och underbar road trip fylld av ljuvliga smaker och godsaker.
Kram!

Suz sa...

Åh dina inlägg är underbara! Jag bara njuter av att titta på dina bilder och längtar mig bort från vårt grå, så kallade vinterväder (4 plusgrader och regn både kors och tvärs).

Att åka bakvägar är bara det bästa, det är ju då man upptäcker alla guldkorn man inte visste fanns! Kvittar om du är hemmavid eller på mer långväga semester.

Ha en fortsatt fin vecka! Är lite avis på våra kompisar som styr kosan mot New York på lördag:)

Många kramar
Suz

Bokcaféet i byn sa...

Bästa Lotta!
Vilket vacker och vintrigt inlägg! Jag blir alldeles lycklig av det snöiga, frostiga landskapet! Så fjärran vårt Skåne med sådär en 8 plus!
Nu väntar lilleman!
Kram Anna

tinajo sa...

Härligt vintriga och juliga bilder. Önskar dig en fin jul! :-)